Dzisiaj

Your IP: 54.226.41.91
Server Time: 2018-01-22 11:20:26

Za nami Pielgrzymka majowa

W dniach od 1-3 maja 2017 r. blisko 50-osobowa grupa parafian na czele z ks. Michałem udała się na Pielgrzymkę w Sudety i do Pragi. Pielgrzymkę majową zorganizowało Biuro Turystyczne „Sebastian" z Kazimierzy Wielkiej.

Pierwszy dzień naszego pielgrzymowania, 1 maja 2017 r. rozpoczęliśmy bardzo wcześniej, bo już o godz. 4.00 rano siedzieliśmy w autokarze i ruszyliśmy na pielgrzymi szlak. Pierwszym naszym celem było Bardo Śląskie – miasta cudów. Tam odwiedziliśmy Sanktuarium Matki Bożej Strażniczki Wiary, zobaczyliśmy barokowy kościół Nawiedzenia NMP, gdzie w ołtarzu głównym znajduje się Figurka Matki Bożej Bardzkiej słynąca łaskami z XII w. Następnie udamy się do Kłodzka. Przeszliśmy przez Rynek miasta i zwiedziliśmy Twierdzę Kłodzką – korytarze minerskie i część górną. Zwiedzanie bardzo nas wymęczyło... Z Kłodzka udaliśmy się do Wambierzyc, gdzie zobaczyliśmy ruchomą szopkę; jedną z największych Kalwarii w Polsce oraz odwiedziliśmy Sanktuarium Matki Bożej Wambierzyckiej Królowej Rodzin. Następnie udaliśmy się do Świdnicy, gdzie zobaczyliśmy Ekumeniczną Świątynię Pokoju. O godz. 18.00 uczestniczyliśmy we Mszy św., która została odprawiona w Katedrze św. Stanisława i św. Wacława w Świdnicy. Po Mszy św. udaliśmy do Lubawki na nocleg. Byliśmy zakwaterowaniu w hotelu „Lubavia", który mieści się na Rynku pięknego miasteczka. Po zjedzeniu obiadokolacji udaliśmy się na zasłużony nocny spoczynek.

We wtorek, 2 maja 2017 r. po wczesnym śniadaniu udaliśmy się na podbój Pragi. Stolicę Czech zwiedzaliśmy z przewodnikiem. Widzieliśmy m.in.: Hradczany, Loretę, Klasztor na Strachowie, Katedrę św. Wita, Zamek Królewski. Następnie przeszliśmy na Małą Stranę, tam widzieliśmy kościół św. Mikołaja, Most Karola, Wyspę Kampa, Klementinum i Plac Krzyżowców. Msza św. została odprawiona w kościele, gdzie jest czczone Praskie Dzieciątko. Był też oczywiście czas wolny na zakupy, kawę i lody. Wieczorem wróciliśmy na obiadokolację i nocleg do Lubawki. Nie poszliśmy jednak spać od razu – bowiem czas do północy spędziliśmy razem na tzw. pogodnym wieczorze.

Ostatni dzień naszej Pielgrzymki, 3 maja 2017 r. rozpoczęliśmy od śniadania. Następnie udaliśmy się do Krzeszowa, gdzie nawiedziliśmy Sanktuarium Matki Bożej Łaskawej, które jest Europejską Perłą Baroku. Z Krzeszowa pojechaliśmy na Górę św. Anny. Najpierw był czas wolny na świąteczny obiad, a o godz. 14.00 rozpoczęła się Msza św. w Bazylice św. Anny. Pomodliliśmy się także przy Grocie Lourdzkiej. Z Góry św. Anny udalismy się do Zabrza, gdzie w Kopalni „Guido" zwiedziliśmy poziom -170 m.p.p.m. Pod ziemią widzieliśmy m.in. kaplicę św. Barbary. Ostatnim punktem naszej Pielgrzymki była modlitwa w Sanktuarium Matki Sprawiedliwości i Miłości Społecznej w Piekarach Śląskich. Do Kazimierzy wróciliśmy krótko przed godz. 22.00.