Dzisiaj

Your IP: 54.224.99.70
Server Time: 2018-04-27 10:41:05

Pielgrzymowaliśmy na Górny Śląsk

W sobotę, 11 kwietnia 2015 r. blisko 50-osobowa grupa parafian na czele z ks. Michałem i s. Gerardą udała się na Pielgrzymkę do Piekar, Rudy Śląskiej i Bujakowa. Pogoda była przepiękna – więc humory też wszystkim dopisywały.

O godz. 7.00 wyruszyliśmy z Kazimierzy Wielkiej. Pierwszym naszym celem były Piekary Śląskie. Tam o godz. 10.00 uczestniczyliśmy we Mszy św. odprawionej w Bazylice Najświętszego Imienia Maryi i św. Bartłomieja, której przewodniczył ks. Krzysztof Szudok – penitencjarz (czyli spowiednik) z Bazyliki. Pierwsze czytanie odczytał p. Andrzej Bienias. Po Mszy św. wraz z przewodnikiem zwiedziliśmy Kalwarię, Bazylikę oraz Muzeum. W trakcie zwiedzania, w Domu Pielgrzyma, czekał na nas pyszny obiad śląski – rosół z makaronem (nie z kluskami!) oraz kluski, rolada i „modkro" kapusta. Chociaż porcje były bardzo duże – talerze wracały puste...

10f

Z Piekar pojechaliśmy do Rudy Śląskiej – Kochłowic. Tam nawiedziliśmy Sanktuarium Matki Bożej z Lourdes oraz kościół Trójcy Przenajświętszej. Historię Sanktuarium oraz parafii opowiedział nam ks. prałat Jerzy Lisczyk, proboszcz i dziekan dekanatu Kochłowice.

Z Kochłowic pojechaliśmy do dzielnicy Ruda, aby nawiedzić Sanktuarium św. Józefa. W kościele czekał już na nas ks. proboszcz Adam Brzyszkowski, dziekan dekanatu Ruda Śląska oraz ks. Jan Małysek – emerytowany proboszcz z Goduli – rodzinnej parafii ks. Michała, który także trochę opowiedział o jego dzieciństwie.

Z Rudy Śląskiej udaliśmy się do Bujakowa. Tam nawiedziliśmy Sanktuarium Matki Bożej Opiekunki Środowiska Naturalnego. Historię przybliżył nam ks. proboszcz Jerzy Walisko – kustosz Sanktuarium. W parafialnym ogrodzie czekała na nas kawa i śląski kołocz (nie kołacz!), który tak nam zasmakował, że niektórzy kupowali nawet na wynos do niedzielnej kawy.

Z Bujakowa udaliśmy się w stronę Kazimierzy Wielkiej, gdzie dotarliśmy ok. godz. 21.00. Następna pielgrzymka – to wyjazd na nocne czuwanie do Częstochowy 4 maja. Zapraszamy!