Dzisiaj

Your IP: 54.198.3.15
Server Time: 2018-07-23 09:57:36

Zakończyła się Pielgrzymka do Meksyku

W dniach od 14-27 lutego 2015 r. odbyła się kolejna Pielgrzymka organizowana przez naszą parafię wraz z Biurem Podróży Trade-Travel". Tym razem była to Pielgrzymka za „wielką wodę" – bo naszym celem był Meksyk.

W sobotę, 14 lutego 2015 r. o godz. 22.00 ks. Proboszcz pobłogosławił nas na drogę i wyruszyliśmy z Kazimierzy Wielkiej na lotnisko do Warszawy. Po drodze zatrzymaliśmy się w Kostomłotach, gdzie wspólnie – jako jedna 52-osobowa grupa – w kościele św. Andrzeja Boboli odprawiliśmy Mszę św. na rozpoczęcie Pielgrzymki. Do Warszawy dotarliśmy kilkanaście minut po godz. 3.00. Odprawa biletowo-paszportowa przebiegła pomyślnie i o godz. 6.40 wystartowaliśmy do Paryża. Tam na lotnisku spędziliśmy kilka godzin, aby o godz. 13.40 wystartować do Meksyku. Drugi lot trwał nico dłużej niż pierwszy – bowiem lecieliśmy 12 godzin. Ok. godz. 20.00 czasu lokalnego wylądowaliśmy na ziemi meksykańskiej. Z lotniska pojechaliśmy do czterogwiazdkowego hotelu Regente City" (w którym spędzimy 3 noce), zjedliśmy obiadokolację i udaliśmy się na zasłużony odpoczynek.

Drugi dzień naszej Pielgrzymki, 16 lutego 2015 r. (a w zasadzie trzeci licząc od soboty) rozpoczęliśmy od zwiedzania Bazyliki Matki Bożej z Guadalupe, która znajduje się w stolicy Meksyku – w mieście Mexico City. Po krótkim spacerze po terenach przyległych do Sanktuarium przeszliśmy przed Obraz Matki Bożej, gdzie każdy mógł pomodlić się w ciszy. Następnie odprawiliśmy Mszę św. w jednej z kaplic umieszczonych na... chórze Bazyliki. W ten sposób każdy mógł nieustannie wpatrywać się w cudowny Obraz Matki Bożej. Po Mszy św. był czas wolny, a następnie udaliśmy się do Teotihuacan – to dawne centrum ceremonialno-administracyjne Indian. Tam odwiedziliśmy warsztat obsydianu oraz spróbowaliśmy lokalnych meksykańskich trunków – tequili i pulque. Następnie zobaczyliśmy wspaniałe piramidy Księżyca i Słońca (chętni weszli na ich szczyty). Poniedziałkowa obiadokolacja była w przepięknej restauracji położonej nieopodal piramid. Do jedzenia przygrywała nam kapela meksykańska oraz zespół indiański. Wieczorem wróciliśmy do hotelu na nocleg.

Kolejny dzień naszej Pielgrzymki – wtorek, 17 lutego 2015 r. rozpoczęliśmy od śniadania o godz. 7.00. Następnie udaliśmy się do centrum stolicy, gdzie zwiedziliśmy Katedrę. Tam też została odprawiona Msza św., której przewodniczył ks. Mariusz. Później odwiedziliśmy Plac Trzech Kultur – miejsce będące świadkiem wielu ważnych dla Meksyku wydarzeń historycznych. Później miało miejsce zwiedzanie części historycznej Meksyku: Plac Zocalo, Pałac Narodowy z freskami słynnego Diego Rivery. Byliśmy także w Muzeum Antropologii i Historii – jednym z najlepiej wyposażonych i zorganizowanych w całej Ameryce Łacińskiej, z imponującą kolekcją sztuki prehiszpańskiej oraz zbiorami etnograficznymi dotyczącymi dawnych i współczesnych Indian meksykańskich. Po południu odbył się spływ kolorowymi „gondolami" po dawnych kanałach azteckich w dzielnicy Xochimilco. Na gondoli zjedliśmy obiadokolację i słuchaliśmy meksykańskiej muzyki „na żywo". Około godz. 18.00 wróciliśmy do hotelu. Wieczorem o godz. 20.30 udaliśmy się na MEKSYKAŃSKIE OSTATKI, aby zakończyć tegoroczny karnawał i w ciszy rozpocząć Wielki Post.

W środę, 18 lutego 2015 r. po śniadaniu udaliśmy się do Tepotzotlan, ładnego miasteczka z czasów kolonialnych, w którym jezuici wznieśli Seminarium św. Marcina oraz kościół św. Franciszka Ksawerego, uznawany obecnie za wybitne arcydzieło i perłę meksykańskiego baroku. Zwiedziliśmy Muzeum Wicekrólestwa z ciekawym i bardzo bogatym zbiorem sztuki kolonialnej. Następnie pojechaliśmy do Tuli, zaginionej cywilizacji Tolteków. Tam obejrzeliśmy posągi Atlantów w świątyni Quetzalcoatla, Pałac Tysiąca Kolumn, Coatepantli czyli Mur Węży. Ostatnim punktem było Queretaro, gdzie najpierw uczestniczyliśmy we Mszy św., której przewodniczył i homilię wygłosił ks. Tomasz Kubicki – wikariusz z Leszczyn. W czasie Mszy św. posypywaliśmy głowy popiołem na znak pokuty i nawrócenie – rozpoczęliśmy bowiem Wielki Post. Po Mszy św. była wycieczka po centrum historycznym: Kościół i klasztor Świętego Krzyża, w którego ogrodzie znajdują się unikalne drzewa z kolcami w kształcie krzyża, Plac Broni, zabytkowy Akwedukt. Obiadokolacja (postną z racji Środy Popielcowej) zjedliśmy na mieście i pieszo udaliśmy się do hotelu.

Kolejny dzień naszej Pielgrzymki – czwartek, 19 lutego 2015 r. rozpoczęliśmy tradycyjnie śniadaniem. Po śniadaniu udaliśmy się do Tenango del Aire. Znajduje się tam parafia, którą prowadzą polscy księża pallotyni. W ich kościele – w kaplicy Miłosierdzia Bożego odprawiliśmy Mszę św., której przewodniczył ks. Tomasz Kaczówka z Kostomłotów. Następnie pojechaliśmy do miasteczka Cholula, z największą pod względem objętości piramidą na świecie, a później do Tonantzintla, gdzie obejrzeliśmy piękny barokowy kościół. Wieczorem dotarliśmy do Puebli – ulubionego miejsca Papieża św. Jana Pawła II, gdzie zostaliśmy zakwaterowani w pięknym hotelu. Po obiadokolacji udaliśmy się na „nocny podbój" miasteczka.

W piątek, 20 lutego 2015 r. po śniadaniu udaliśmy się na zwiedzanie Puebli. Najpierw odprawiliśmy Mszę św. w kościele św. Dominika – w Kaplicy Różańcowej, następnie pospacerowaliśmy po starym mieście, pełnym urokliwych budynków w kolonialnym stylu, obejrzeliśmy Casa del Alfenique i Katedrę. Z Puebli udaliśmy się Cuernavaca – miasta wiecznej wiosny. Tam zwiedziliśmy przepiękną Hacjendę Hermana Corteza, konkwistadora Meksyku. Dalej udaliśmy się do Taxco – meksykańskiej „stolicy srebra". Nasz hotel był położony na wysokości ponad 1.800 m.n.p.m. - autobus nie mógł więc tam dojechać. Bagaże zostały przetransportowane małą bagażówką, a my – linową kolejką gondolową. W hotelu czekała już na nas obiadokolacja.

Kolejny dzień – sobotę, 21 lutego 2015 r. rozpoczęliśmy tradycyjnie od śniadania. Po śniadaniu wykwaterowaliśmy się z hotelu i zjechaliśmy kolejką gondolową do centrum miasteczka Taxco. Spod kolejki udaliśmy garbusami – taxi po wąskich uliczkach miasteczka do kościoła św. Pryscylii i św. Sebastiana, gdzie została odprawiona Msza św. Miasteczko Taxco wzbogaciło dzięki bogatym złożom srebra, które znajdują się w okolicy, a mieszkańcy wyspecjalizowali się w obróbce tego szlachetnego metalu. Z Taxco udaliśmy się do jaskiń Cacahuamilpa, największych i najpiękniejszych w całej Ameryce Łacińskiej. W wyrzeźbionych przez wodę i czas pięknych komnatach w korycie podziemnej rzeki znajdują się niezwykłe formacje skalne i zachwycające zjawiska krasowe. Popołudniu udaliśmy się w podróż do Acapulco - najsłynniejszego kurortu nad Oceanem Spokojnym. Niestety zepsuł nam się autobus i musieliśmy ponad 2 godziny czekać, aż zostanie naprawiony, ale udało się! Po godz. 21.00 zmęczeni, ale szczęśliwi zostaliśmy zakwaterowaniu w pięciogwiazdkowym hotelu „Elcano" z opcją wyżywienia ALL INCLUSIVE.

Niedziela, 22 lutego 2015 r. rozpoczęła się od Mszy św. sprawowanej w hotelowej kaplicy. Po śniadaniu rozpoczęło się plażowanie... Popołudniu odbył się rejs statkiem „Bonanza", z przekąskami w cenie i muzyką na żywo. Z pokładu katamaranu przekonaliśmy się jak malowniczo położona jest zatoka Acapulco, jak pięknie wygląda w promieniach zachodzącego słońca. Na statku dowiedzieliśmy się także o zdolnościach muzycznych naszego ks. Mariusza – ku zaskoczeniu wszystkich zaczął grać na perkusji! Wieczorem wróciliśmy do hotelu, zjedliśmy obiadokolację i udaliśmy się na nocny spoczynek.

W poniedziałek, 23 lutego 2015 r. dzień rozpoczęliśmy – podobnie, jak wczoraj – od Mszy św., która tym razem była odprawiona w holu hotelu (na świeżym powietrzu). Po Mszy św. zjedliśmy śniadanie i rozpoczął się dzień wolny w Acapulco. Część grupy wzięła udział w wycieczce fakultatywnej na lagunę, inni zostali w hotelu, aby rozkoszować się basenem i plażą z opcją wyżywienia ALL INCLUSIVE...

We wtorek, 24 lutego 2015 r. Mszę św. odprawiliśmy na plaży nad Zatoką św. Łucji należącą do Oceanu Spokojnego. Po Mszy św. zjedliśmy śniadanie i rozpoczęło się plażowanie. O godz. 13.00 wyjechaliśmy z Acapulco do Mexico-City na ostatni nocleg. Przy ponad 30 stopniowym upale okazało się, że w naszym drugim autokarze (pierwszy zepsuł się w drodze do Acapulco) nie działa klimatyzacja! Ale jak mówi przysłowie: Do trzech razy sztuka" - trzecim autokarem jechało nam się już bardzo dobrze... W drodze do Mexico-City zatrzymaliśmy się w przepięknej Hacjendzie Hermana Corteza, konkwistadora Meksyku, gdzie zjedliśmy obiadokolację. Wieczorem dotarliśmy do Hotelu „Regente City" na ostatni nocleg na ziemi meksykańskiej.

W środę, 25 lutego 2015 r. udaliśmy się po raz drugi do Sanktuarium Matki Bożej w Gaudelupie. Tam odprawiliśmy Mszę św. na zakończenie Pielgrzymki, potem złożyliśmy kwiaty przed obliczem Matki Bożej (później zauważyliśmy, że nasze kwiaty zostały skradzione, ale liczy się, że daliśmy). Potem mieliśmy czas wolny na ostatnie zakupy w Meksyku. Po obiadokolacji udaliśmy się na lotnisko, gdzie przeszliśmy odprawę biletowo-paszportową. O godz. 21.50 mieliśmy wystartować do Amsterdamu, jednak wylot opóźnił się o godzinę. Lecąc do Amsterdamu przybyło nam 7 godzin dnia.

W czwartek, 26 lutego 2015 r. dolecieliśmy do Amsterdamu. Po krótkiej odprawie o godz. 21.15 wystartowaliśmy do Warszawy. Do Kazimierzy wróciliśmy o godz. 4.00 nad ranem.

Dziękujemy wszystkim za modlitwę, za zamówinione Msze św.
i za śledzenie naszej relacji!